dijous, 13 de setembre de 2012

Factors efetius


Factors responsables de les escoles efectives


La cultura del centre


La cultura és una red de valors, creences, regles, costums, eines, textos i maneres de parlar que són la via per formar les identitats i per això es va reproduint en el temps. Cada família viu la seva pròpia cultura,  cada centre és una unitat complexa de cultura i tots plegats som una institució amb una cultura més amplia que forma part d’una cultura encara major, la cultura de la societat-país en que s’insereix.  Quina de les cultures obté el rol de protagonista és cabdal a l’hora de parlar de la qualitat del centre, car si de totes les cultures la consideració de la cultura del desenvolupament és i forma part vital de tota la feina que fa el centre anirà a favor del progrés educatiu de l’escola.

Desenvolupament del potencial del lideratge sistèmic


Els líders sistèmics són aquells directors que volen ser directors d’un centre FEDAC per que desitgen assumir funcions de lideratge. Aquests directors s’esforcen, no tant sols per l’èxit del “seu centre”,  treballen per l’èxit dels altres centres FEDAC com si ho fessin pel seu propi centre.

El líder sistèmic està convençut que l’èxit no és ni el seu propi, ni el del seu centre, és l’èxit de tota l’organització que garanteix que cada centre esdevingui un GRAN centre educatiu, és l’èxit dels seus alumnes el que dóna sentit al seu lideratge, és l’èxit de tota la comunitat educativa tant a nivell professional com personal que consolida la qualitat i l’efectivitat de l’organització.

Per canviar el sistema, per aportar al sistema cada vegada més qualitat, més millora, apareixen vàries funciones del líder sistèmic:
·         Desenvolupar el treball en equip entre diversos centres sobre temes específics que tenen conseqüències clares i considerables i que superen la capacitat de qualsevol centre individualment.
·         Optar per dirigir i liderar un centre en una situació extremadament delicada i canviant un context local creant una cultura dirigida a l’èxit.
·         Compartir les necessitats, les inquietuds i la direcció dels altres centres que passen per dificultats i millorar-los.
·         Assumir el lideratge d’una comunitat d’educadors per intermediar entre centres i recolzar el potencial dels millors.
·         Treballar com agent de canvi, persona de transició o líder expert per identificar les millors pràctiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Digues la teva: